רחוק מהלב – ביקור ב"מקום בלב" ברעננה

מאת: טליה אברהם

ייאמר כבר מיד – למקום בלב תמיד הייתה שמורה אצלי פינה חמה בלב.

פנינת הטבע המקסימה הזו, אשר שוכנת במרחק של כמה דקות נסיעה מהרחוב הראשי של רעננה, נפתחה בשנת 1995 ונמצאת בתוך גינה ירוקה ומטופחת, בעלת פינות חמד רבות. במקום מפוזרות מזרקות קטנות, בריכות קטנות עם דגים, עצים יפים ופרחים צבעוניים.

המסעדה עושה שימוש במרכיבי מזון טבעיים, הירקות ועשבי התבלין נקטפים מגינת הירק האורגנית, המאפים והלחמים נאפים במקום, הבשר מעושן במקום.

המחירים במקום תמיד היו גבוהים מהממוצע, אך ההתרשמות שלי הייתה שמתקבלת תמורה הולמת למחיר.

20150206_153240

הכניסה למסעדה

ביום שישי האחרון החלטנו לעצור לארוחת צהריים ב"מקום בלב". חזרנו מטיול רגלי ארוך, עברנו דרך רעננה ומיד נזכרנו ב"מקום בלב" שאין מתאימה ממנה ליום שישי שמשי.

התיישבנו בגינה. השולחנות היו מעוטרים במפות משובצות אדום-לבן ונראה היה שמדובר בשעה עמוסה במיוחד.

20150206_153236

עיצוב יחודי

למנות ראשונות הזמנו פטה כבד עוף אשר מוגש עם קונפיטורת שרי וטוסטונים (44 ש"ח) וכרובית (19 ש"ח).

למנות עיקריות, הזמנו מנת פיש אנד צ'יפס (56 ש"ח), ניוקי "מקום בלב" (ניוקי צרוב בחמאת עגבניות, שום, טימין, ברוקולי, ציר ירקות, שמנת ועירית 62 ש"ח), ושתי מנות של פרגית שמוגשת בדרך כלל עם פירה (עם שמנת), אך במקרה זה הפירה הוחלף לתפו"א אפויים שהמלצרית מאוד המליצה עליהם (68 ש"ח כל אחת).

המלצרית וידאה איתנו שאנחנו מעוניינים שהמנות הראשונות יוגשו ראשונות. למרות שנראה שמדובר בדבר מובן מאליו, ציינו שנבקש שהמנות יוגשו לפני המנות העיקריות.

אחרי בערך 20 דקות של המתנה, הונחה על שולחננו מנת הפרגית הראשונה. תפו"א האפוי שהוגש לצדה היה פושר. אחרי כמה דקות נוספות הגיעה מנת פרגית נוספת. לצערנו, גם לצד מנה זו הוגשו תפו"א פושרים.

IMG-20150207-WA0001

פרגית לצד תפו"א פושרים

שאלנו את המלצרית מה עם המנות הראשונות, הרי שסיכמנו שאלה יגיעו לפני המנות העיקריות. נאמר לנו שאם אנחנו לא מעוניינים אין להם בעיה לבטל אותן. כך עשינו לגבי הכרובית, אך החלטנו בכל זאת להשאיר את הזמנת מנת הפטה.

כשהיה ברור שהמתנה נוספת תביא לכך שגם הפרגית תתקרר – שניים מאיתנו החלו לאכול בעוד השניים האחרים ממתינים.

נמסר שהפרגית הייתה מוצלחת – אם כי כאמור תפו"א שלצדה היה פושר.

לאחר בירור מול המלצרית, ולאחר שהמנה הסתובבה בין מספר שולחנות ("הזמנתם ניוקי, לא? סליחה"?), היא הוגשה לבסוף לשולחננו. אלא שגם מנה זו הייתה פושרת.

IMG-20150207-WA0007

ניוקי (שהוגש פושר גם הוא)

ביקשנו מהמלצרית שחלפה ליד לחמם את הניוקי. אחרי כמה דקות נוספות הניוקי חזר לשולחן – והרגיש כמו שמרגישה מנה שחוממה במיקרו.

מנת הפיש אנד צ'יפס שהזמין אחד מאיתנו לא נראתה באופק, סועדי הפרגית כבר היו בשלבי סיום מתקדמים, ולכן החלטנו להתחלק בניוקי, לפחות עד שתגיע מנת הפיש אנד צ'יפס.

כמי שאכלה בעבר ניוקי מצוין במקום, התאכזבתי מאוד לנוכח הניוקי שהוגש לי. בתוך הניוקי היו שתי חתיכות ברוקולי קטנות, כך שהתחושה הייתה שהברוקולי נפל בטעות לניוקי ולא הוכנס אליו מלכתחילה.

אומנם הניוקי היה רך, והרוטב היה מוצלח, אך חימום המנה הביא לדילול וייבוש הרוטב.

רק בשלב הזה הוגשה מנת פטה כבד, אך מנת הפיש אנד צ'יפס לא נראתה באופק.

IMG-20150207-WA0000

פטה כבד. מנה ראשונה שהוגשה אחרי המנות העיקריות

שאלנו את המלצרית מה קורה עם המנה. במקום להתנצל ולבדוק – החלה המלצרית החביבה בנאום קצרצר על כך שלאף אחד אין כוונה לעכב מנות. אחרי כמה דקות נוספות ניגש אלינו מישהו נוסף ואמר שהוא מתנצל ושהנושא ייבדק (כמובן שתוצאות הבדיקה לא הובאו לידיעתנו).

חוויה לא נעימה ומאכזבת. שניים סיימו את מנות הפרגית, מנת הניוקי נגמרה גם כן, ואז סוף סוף הוגשה מנת הפיש אנד צ'יפס.

IMG-20150207-WA0004

פיש אנד צ'יפס

ואולי היה עדיף שלא הייתה מוגשת בכלל, כי היא הייתה דלה, קטנה, הצ'יפס לא היה פריך, הפיש היה מטוגן יתר על המידה. הצטערנו שנאלצו לדוג את חתיכות הפיש בתוך הצ'יפס. הרטבים שהוגשו לצד המנה היו גם כן דלילים ולא מוצלחים ולכן בשלב מסוים פשוט ביקשנו קטשופ ומיונז. איתם קשה ליפול.

האור שבארוחה היה דווקא הקינוח. עוגת תותים עם שוקולד לבן וקרם מסקרפונה שהייתה פשוט נהדרת. מומלץ.

20140307_151700 (2)

עוגת תותים, שוקולד לבן וקרם מסקרפונה

ואז, נפל לי האסימון. נזכרתי שלפני כמה שבועות ראיתי באחד האתרים פרסומת לקופון שהציעה המסעדה לארוחה במקום לרגל חגיגות 20 שנה לפתיחתו.

ההתנהלות שמסביב הייתה ככל הנראה תוצאה של הקושי של המסעדה להתמודד עם כמות הקופונים שנמכרו וכמות העבודה שהביאו איתם.

קופונים למסעדות הם נושא מורכב, כל-כך מורכב שאפשר לכתוב עליהם ספר וגם זה לא יספיק. לגישתי, קופונים אינם מטיבים עם מסעדה ופוגעים ביתר הסועדים. הביקור "במקום בלב" בעיצומם של מימושי הקופונים רק הוכיח את צדקתי.

מסעדה שמציעה קופונים חייבת לוודא שהיא מסוגלת לעמוד בעומס, תוך שהיא מספקת שירות מצוין ותמורה הולמת. מסעדה שלא תעשה כן, תשיג את ההיפך מכוונתה המקורית; הלקוחות שרכשו קופון כדי "לבדוק את המסעדה" לא יחזרו בשנית, והלקוחות הקבועים שאינם צריכים קופון כי הם מכירים את המסעדה, יקבלו שירות לא טוב ותמורה נמוכה.

בדיוק כך קרה במקרה שלנו. מסביבנו שמענו תלונות של סועדים. ולא בכדי.

לצד החשבון, הונחה על שולחננו צלחת עוגיות קטנה, "שיהיה מתוק לדרך". לצערי, מחווה זו לא מתקנת את החוויה השלילית שיצאנו איתה מהמסעדה.

IMG-20150207-WA0003

עוגיות – "שיהיה מתוק לדרך"

עדיף היה לו אחד מאחראי המשמרת היה ניגש אלינו, שואל איך המנות ובאמת מתעניין.

לסיכום, "מקום בלב" זכור לי לטובה מביקוריי הקודמים במקום, שהיו מוצלחים מאוד. עם זאת, נראה שייקח לי עוד הרבה זמן לחזור שוב ל"מקום בלב". חוויה חיובית אפשר להרוס בקלות, אבל ליצור לוקח זמן ודורש מאמץ.

סיכום

ציון כללי – 7.

רמת האוכל – 7.

רמת השירות – 7.

פרדס משותף 5, רעננה, 09-7741575 (שלוחה 2)

הודעות